Co to jest Google Ads?

No dobrze, ale o czym właściwie mowa? Otóż Google Ads samo w sobie jest platformą, która swoim zasięgiem obejmuje wyszukiwarkę Google oraz zrzeszoną z nią sieć reklamową. Z jej pomocą można przygotować komunikaty reklamowe, które później można emitować użytkownikom rzeczonej wyszukiwarki i sieci – czyli w praktyce rzecz biorąc zdecydowanej większości internautów.

Ogromny potencjalny zasięg to jednak tylko drobna zapowiedź prawdziwych możliwości, jakie może dostarczyć ta platforma. Okazuje się, ze kampanie reklamowe można bardzo starannie zawężać na podstawie wybranych kryteriów. Mogą być to ograniczenia geograficzne, językowe, czasowe (na przykład konkretne godziny lub dni tygodnia), według urządzeń, którymi odbiorcy łącza się z internetem, czy na podstawie danych demograficznych. Daje to potężne możliwości w zakresie targetowania reklam, ale też pozwala różnicować budżety reklamowe na podstawie tego, na której grupie odbiorców zależy nam najbardziej lub… z której spodziewamy się najlepszego zwrotu środków zainwestowanych w reklamy.

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Koszt kampanii ustawionych w ramach platformy Google Ads jest elastyczny i to od nas zależy od tego, jak go ustawimy. Można go zmniejszać lub zwiększać, w zależności od realnych potrzeb. Oczywiście warto pamiętać, ze z jednej storny zbyt luźne reguły (lub wręcz brak limitów) mogą spowodować wymknięcie się kosztów spod kontroli. Z drugiej strony zbyt ostre ograniczenie budżetu sprawi, ze reklamy nie będą emitowane z wystarczającą częstotliwością, aby faktycznie można wyciągać jakieś wnioski odnośnie ich efektywności.

Właśnie dlatego dobrze jest, jeśli zarządzaniem budżetem kampanii reklamowych zajmuje się ktoś, kto ma już doświadczenie w pracy z systemem Google Ads. Taka osoba już na poziomie wprowadzania wstępnych ustawień zadba o odpowiednie wartości – a następnie będzie na bieżąco kontrolować, czy można wprowadzać zmiany wysokości budżetu, a jeśli tak, to w którym kierunku.

Warto przy tym wspomnieć, ze niezależnie od tego, ile kosztuje kampania, należy przyjrzeć się tez i temu, ile kosztuje kliknięcie w reklamę Google Ads. Tu również sami ustalamy maksymalny koszt takiej akcji.

Trzeba mieć jednak świadomość, iż system ten działa na zasadach licytacji reklamodawców. Jeśli wielu z nich proponuje wyższe stawki, reklama o niskich ustawieniach wartości kliknięcia będzie pojawiać się niżej, rzadziej, czasami wręcz wcale. Z tego też powodu zawsze warto dobrze się zastanowić, na ile zależy nam na odbiorcach szukających w wyszukiwarce konkretnych fraz i… czy faktycznie w danym przypadku ostra licytacji może się przełożyć na zwrot. Jeśli nie, czasem warto spróbować skupić się na innych słowach kluczowych.

Tu z kolei znowu wracamy do kwestii tego, że doświadczony specjalista, który zawodowo zajmuje się konfigurowaniem kampanii Google Ads, może tak pokierować kampanią, aby reklamy uzyskiwały z punktu widzenia Google lepszy tak zwany współczynnik jakości, dzięki któremu łatwiej im uzyskiwać we wspomnianej licytacji wysokie pozycje, nawet konkurując z kampaniami, które teoretycznie mają skonfigurowane wyższe maksymalne koszty kliknięć. A to z kolei oznacza większe szanse na pozyskanie klientów pomimo mniejszych kosztów. I o to przecież chodzi!

Dobrze planuj kampanie

Na koniec jeszcze istotna rada. Zaczynając inwestować w kampanie Google Ads, warto dobrze się zastanowić nad tym, jaki mają one przynieść efekt. Czy ma być to zwiększenie sprzedaży? A może pozyskanie bazy klientów? Celem może być tez po prostu poprawa rozpoznawalności marki. Wszystko to warto dobrze rozważyć, ponieważ siłą rzeczy przekłada się na to, w jaki sposób później planuje się nie tylko treść komunikatów reklamowych, ale też jak planuje się budżet i co uważa się za sukces, a co za porażkę kampanii.

Dodaj komentarz